-DELVIS SKOLARBETE- Saco-mässan!

I Torsdags var hela klassen på Sacomässan som höll till i Älvsjö. Precis som gymnasiemässan var det överallt full gång. En massa stånd med reklam, broschyrer och kunskap.

Kände dock en skillnad gentemot gymnasiemässan.. Kan inte riktigt sätta fingret på det, har en teori att de flesta inte hade den så kallade "desperationen"  att värva ungdomarna till just deras skola,det var mer, "Hej, detta är vad vi har att erbjuda, nu är det upp till dig, hejdå!" Och kanske är det lite så, det finns egentligen inget tvång och allt eget ansvar man tar nu förväntas tas till en högre nivå.

Jag funderar extremt mycket på att läsa något som omfattar Statsvetenskap. Vill iallafall hålla mig på den samhällsvetenskapliga linjen så att säga, men då ett av de yrken jag vill arbeta med är Handläggare respektive personalvetare passar just statsvetenskap mina mål så bra.

Har ju tur som redan fått in en fot och fått prova på det arbetet jag sett mig själv som liten arbeta med. Mitt jobb på Försäkringskassan  just nu kräver mycket ansvar, trots att jag har en relativt "låg" position just nu vill jag inget annat än att klättra upp.

Tillbaka till mässan, då jag helst vill hålla mig inom Stockholm så var det mest Södertörn och Stockholms universitet som lockade mest, tror även jag vet hur jag ska lägga mina val... Har tänkt på det här rätt pass mycket innan, vilket känns bra nu!
 
En helt orelaterad bild på mig och min farfar från i somras!

Postat av: Maria Bivesjö

Kul att få läsa vad du tänker om framtiden och att du ändå verkar ganska avslappnad trots att framtiden är så nära :) Cool farfar också tycker jag - är han italienare eller? /Maria

2012-12-04 @ 20:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: