-Skolarbete- v.46

Följ några bloggar som du tycker är bra och minst en som du tycker är dålig. Gör en lista på din egna blogg där du 1. skriver ned länkarna till bloggarna, 2. vad de innehåller för diskussioner och 3. vad du tycker om dem och varför.
 


Några bloggar som jag tycker är bra:
  • Blondinbella
  • Byfia
  • Livetoday
En blogg som jag inte tycker är så bra
  • Kissie's.
(Klicka på namnen för att komma till deras hemsidor!

BLONDINBELLA -  Jag tycker om Isabellas blogg för att hon är så jordnära. Många bloggare idag tycker jag kämpar så mycket för att bli så märkvärdiga som möjligt. Isabella står för den hon är, äter vad hon vill och delar med sig av sin vardag. Hon har lyckats bra men skryter inte om det som många andra gör. Istället för att väcka en avundsjuk känsla tycker jag att Isabella skapar mer nyfikenhet, iallafall hos mig!
 
BYFIA - Sofias blogg tycker jag om att läsa då man kan relatera till väldigt mycket av vad hon skriver. Det för att hon är i ungefär samma ålder som mig själv. Hon går i skolan, sköter sin blogg samt sina egna webbshop. Hon försöker alltid ha en god kontakt med sina läsare och försöker inte heller vara så speciellt märkvärdig. Sofia skriver mycket om mode, skönhet och sin vardag.
 
LIVETODAY - Jenny driver blogg med mycket tips angående mat och träning. Då jag själv är väldigt intressersd, men utan all som helst fantasi och kreativitet känns det skönt attt hitta en blogg som har en massa roliga och goda recept samt bra tips! Hon berättar om hennes resa genom mat och vikt och den är inte över än. Samtidigt som hon själv kämpar bjuder hon in sina läsare att göra detsamma. Det är bloggar som den här som höjer motivationen och verkligen kan hjälpa till. Därför tycker jag att den här bloggen är värd att läsa om intresset av mat och hälsa finns!
 
KISSIE - Alexandras blogg har jag lite svårt för då hon verkligen når toppen på märkvärdighetsskalan. Hon är 20 år gammal och beter sig ibland som om hon var 15. I hennes värld är utseendet något av det allra viktigaste. Hon uppmanar folk att som hon själv, göra en massa operationer. Det tycker jag inte alls är att vara en förbild eller ett bar exempel då det är en massa människor i olika åldrar som läser hennes blogg. Hon skryter väldigt mycket och prvocerar något enormt. Men kanske är det de som går hem hos läsare? Att väcka känslor. Jag tycker att sättet hon gör det på ätr helt fel. Hon gör många bra saker också och har lyckats väldigt bra, men det är dessa saker som jag nämt åvan som gör att just jag inte orkar läsa hennes blogg.
 

Postat av: Maria Bivesjö

Jättetrevlig blogg med speciellt utseende och bra kommentarer kring de olika bloggarna. Men om Kissie inte är någon bra förebild och du (och många andra) inte alls gillar henne - varför har hon då så väldigt många läsare? /Maria

2012-12-04 @ 20:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: