SKOLARBETE - något intermedialt.

 
Michael Jackson är för mig en stor insperationskälla. Trots allt han har gått igenom så har han ändå levererat så mycket. Storslagna album, fantastik koreografi och underbar musik - ren talang.
 
I vår generation är vi i princip uppfödda med hans musik, vi har nog alla suttit som små lite smått rädda och kollat på musikvideon till Thriller. Han har bara alltid vart med oss och som sagt, trots alla möjliga rykten och konstigheter som har förfölt honom, har han fortsatt att visa världen vad han går för.
 
Michaels död berörde många, bland annat mig och mina kompisar, intresset att hedra honom blev allt större. Efter att vi en kväll hade sett hans film "This is it" på bio besökte vi en kyrkogård, kopplade dirket till Thriller och ideer om att göra en egen show för att hedra honom. 7 månader, miljoner bråk, tusentals arbetstimmar och hundratals repitioner och danslektioner senare stod vi där på VÅR TEATER i Farsta Centrum, med hela musikprofilen på Kvickenstorpsskolan bakom oss, och fick framföra vår alldeles egna Michael Jackson show 4 gånger. Ett stoltare ögonblick har jag nog aldrig varit med om.
 
 
 
 
 

Postat av: Maria Bivesjö

Bella: För att det ska bli intermedialt så måste du kombinera bild/film och text. Kan du skriva något om vad Michael Jackson och dessa låtar betyder för dig? Dessutom undrar jag om du kommer ihåg att lägga upp en argumentation och bjuda in en opinionsledare?/Maria

2012-12-04 @ 20:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: